vrijdag 16 december 2016

Neestemmers

Het kabinet heeft vrijdag zijn zegen uitgesproken over een wetsvoorstel om het Europese associatieverdrag met Oekraïne goed te keuren. Dat wetsvoorstel zal voor advies naar de Raad van State gaan.

En de neestemmers? Die lieten uiteraard ook van zich horen vandaag: Geofferd op het altaar van Brussel, uit naam van het landsbelang, aan een intens corrupt oorlogsland waar we nauwelijks handel mee drijven. Kortom: De oude politiek van MinPres Mark wint deze slag. Maar gloednieuw GeenPeil wint straks de oorlog.

Dacht het niet. Want de gespeelde verontwaardiging heeft natuurlijk niks met het associatieverdrag te maken, maar met het simpele feit dat GP dan toch geen vuist kan maken. Waarmee de geloofwaardigheid van de politieke partij die wil gaan fungeren als levende stemkast een behoorlijke knauw krijgt.

Bij de reaguursels van GeenStijl slaat de vermoeidheid toe: Ik ben mijn Geenstijl een beetje aan het verliezen met dit gezeik over Geenpeil, Ik wil best lid worden van GeenPeil, maar mijn stem gaat toch echt naar PVV, Wat dachten jullie van: Sorrie voor de donateurs die niet wisten dat ze meebetaalden aan een politieke partij, Jullie luisteren nu al niet naar de achterban en jullie zitten nog niet eens op het pluche. Moet je nagaan, Lijkt mij evident dat ik mijn stem aan de PVV gun op dit moment. Begin eerst maar eens met de uitwerking van een plan GP, Dat hele Geenpeil initiatief voelt toch in grote mate als het verkeerd geleverde vuurwerkpakket. Je bestelt een pakket, maar je krijgt niet waar je op gehoopt had. 

GeenPeil begon als een dikke Fuck You, toen werd het een serieuze oproep, daarna een referendum en nu is een politieke partij die geen enkele stem van de aanhang van Wilders zal krijgen. Oftewel: het nuchtere besef dat je je als nodeloos kwetsend blog maar beter kunt doen waarvoor je ooit in het leven bent beroepen: het schoppen van schenen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten