vrijdag 15 mei 2020

Ander geluid


De Nederlandse longarts David Prins, werkzaam in het astmacentrum in het Zwitserse Davos, zette een dezer dagen een video met 'een ander geluid' over het coronavirus op YouTube.

In de video zegt hij iets over 5G, over Bill Gates en vaccineren. Hij suggereert ook dat WHO geen onafhankelijke organisatie is, maar aan de leiband van miljardair Bill Gates loopt.

Het duurde niet lang voordat Prins op handen werd gedragen door de meest krankzinnige complotdenkers, zoals die van WantToKnow. 'Wanneer je luistert en dan HOORT wat deze man zegt, is de énige conclusie die je kunt trekken, dat er een agenda is die het Kabinet Rutte uitvoert, die vooralsnog verborgen ligt.'

Dat is niet wat Prins zegt en die realiseerde zich te laat wat hij had losgemaakt. ‘Ik roep in mijn video niet dat een vaccin niet noodzakelijk kan zijn. Het kan bijdragen aan de bestrijding van het virus. Ik steun de ontwikkeling van een veilig vaccin en denk dat het één van de bijdragen kan zijn om het virus te bestrijden.’

Prins kan de hand in eigen boezem steken. Het blijft mij van alles suggereren zonder echt duidelijk te zijn. Maar dat Bill Gates het voor het zeggen heeft bij de Wereldgezondheidsorganisatie is gewoon feitelijk onjuist. Zoals Susanne Uilenbroek bij RTL Nieuws concludeerde: 'Zomaar dingen roepen zonder iets te checken, dan neem ik je niet meer serieus. En je betoog simpelweg afsluiten met "het zijn vragen die ik heb" is niet afdoende. Zoek het dan eerst uit, en maak daarna een video.'


Geen opmerkingen:

Een reactie posten