vrijdag 17 maart 2017

Jesse Klaver verlaat GroenLinks

Jesse Klaver (30) verlaat per onmiddellijk GroenLinks. Zijn partij boekte een historische overwinning, en dus vindt de politieke popster het nu tijd om door te pakken. Hij gaat voor de Amerikaanse verkiezingen van 2020. 'Ik laat de partij met een gerust hart achter aan mijn opvolgers Jolanda Sap en Paul Rosenmöller.'

Want Klaver kan niet wachten. 'Natuurlijk wil ik graag premier van Nederland worden, maar ik heb besloten om dat tussenstation over te slaan. Mijn hele leven lang droom ik al van het Amerikaanse presidentschap.'

Klaver had wel eens over president Kennedy gehoord toen hij als kind in een kringloopwinkel een boekje over hem aantrof. Die drie letters JFK sloegen ook op hemzelf: Jesse Feras Klaver. Hij las voortaan alles wat los en vast zat over Kennedy.

'Het klinkt misschien raar, maar mijn levensverhaal heeft ook veel overeenkomsten met Obama,'  aldus Klaver in een exclusief vraaggesprek met Het Knipmes. 'Ik ben opgegroeid bij mijn opa en oma. Ik ben een kind van een Marokkaanse vader (Obama heeft een Keniaanse vader), zonder wie ik ben opgegroeid. En we hebben allebei een boodschap van hoop en verandering, een universele boodschap.'

Op de vraag of hij niet wat al te ambitieus is, antwoordt Klaver: 'Laat niemand je vertellen dat je niets voorstelt. Laat niemand je zeggen dat iets niet kan. Volg je hart. Jaag je dromen na.'

Dat hij het Amerikaanse burgerschap niet heeft ziet Klaver niet als een bezwaar. 'Tegen die tijd heb ik een green card'.

Maar daar houdt het niet op. In 2025 heeft Klaver een enkeltje Mars bij SpaceX geboekt. 'De planeet heeft een radicale aanpak nodig. Het roer moet om.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten