zaterdag 11 augustus 2018

Mildere intimidatie

De vraag of het het Haagse PVV-raadslid en oud-Tweede Kamerlid Willie Dille de waarheid sprak in de videoboodschap die zij voor haar zelfmoord afgelopen woensdag op Facebook plaatste, of dat er andere omstandigheden waren die tot haar betreurenswaardige dood leidden, kan vermoedelijk alleen haar familie bevestigen.

In die video vertelde ze: "Ik wil gewoon dat de wereld de waarheid weet. 15 mei, 15 maart 2017 ben ik ontvoerd, verkracht en mishandeld door een groep moslims omdat ze graag wilden dat ik mijn mond zou houden in de Haagse gemeenteraad. Nadat ze klaar waren zeiden ze: 'heb je respect voor Mohammed, heb je respect voor Allah, heb je respect voor Arnoud?' En toen wist ik al wie erachter zat. Arnoud van Doorn die ook in de gemeenteraad zit, en ooit door mij ontslagen is als medewerker, die haat mij intens, een vreselijk gemene man. Nadat het gebeurd was heb ik het aan niemand verteld, ik heb de volgende dag gewoon m'n debatten gedaan."

De beschuldiging richting Van Doorn, die zich jaren geleden tot de islam bekeerde, kan ze hier al niet echt hard maken, en de rest klinkt al even ongeloofwaardig.

Van Doorn begon na zijn ontslag eind in 2011 meteen zijn eigen partij en is tegenwoordig raadslid van Partij van de Eenheid (PvdE). In 2017 nog eens je gram willen halen voor een incident van jaren geleden lijkt al met al weinig logisch.

De bedreigingen uit anonieme hoek kunnen natuurlijk wel waar zijn, net als haar vermoeden dat Van Doorn daar achter zat. Zelf stapte ze niet naar de politie, burgemeester Krikke moest daarin bemiddelen, en uiteindelijk moest de politie na 'intensieve gesprekken' concluderen dat er te weinig aanknopingspunten waren. Zelfs GeenStijl, die als eerste de video verspreidde, stelde zich deze vraag: 'Werkelijke mildere intimidatie die vervolgens in haar hoofd een eigen leven is gaan leiden en verwerd tot een self-propelling lie dat niet meer in de hand te houden was?'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten