zaterdag 5 juni 2021

Bibelebontse berg

Op de Bibelebontse berg wonen Bibelebontse mensen. En die Bibelebontse mensen hebben Bibelebontse kinderen. En die Bibelebontse kinderen eten Bibelebontse pap. Met een Bibelebontse lepel uit een Bibelebontse nap.

Zou zomaar kunnen dat Thierry Baudet aan dit versje dacht toen hij Forumland alias Boretanië verzon. De voorman voor FvD kwam afgelopen week met het plan voor een eigen gesloten (virtuele) samenleving bedoeld voor aanhangers van Forum voor Democratie.  Een soort Ponypark Slagharen met een wappiewei.

Een natie vanuit de ideologieën van de partij met datingapp voor mede-Forumstemmers. En een speciale digitale munt voor een eigen betalingssysteem.

Een natie ook met een eigen onderwijssysteem, woningbouwverenigingen en een week- of dagblad. Momenteel bestaat er al een Forum-app die volgens Baudet meerdere functies kan krijgen. Zoals een marktplaats of vacaturebank voor Forumstemmers. 'Ik ga mijn huis kopen van een FvD’er, mijn kinderen gaan naar een leraar die FvD’er is, ik wil mijn vakantiehuisje boeken bij een FvD’er, op zoek naar personeel via die app', aldus Baudet.

Een natie kortom waarin eenoog Baudet koning wordt, niet tegengesproken door linkse kwezels of een Groep Otten. Een droomland waar Thiery de Slingeraar 24/7 wordt aanbeden. 

Het probleem: maar weinig mensen nemen zijn plannen serieus. Op Twitter wordt het Waphorst van Baudet toch vooral weggehoond als Fabeltjesland.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten